ZMĚNA NÁJEMCE BYTU

rychle a pohodlně provedťe změnu nájemce bytu

S NÁMI VŠE ZVLÁDNETE Z POHODLÍ DOMOVA 

Jste vlastník bytu a máte nového nájemce? Dle našeho návrhu proveďte jeho změnu.

  Co od vás potřebujeme vědět?

  • 1
    Počet osob
    Pokud došlo ke změně, upřesněte nám jaký bude nový počet osob v bytě.
  • 2
    Výše záloh na služby
    Zvažte zda při této příležitosti neupravíte výši záloh tak, aby odpovídaly aktuální situaci.
  • 3
    Od kdy má změna platit
    Projednejte s předchozím nájemcem do kdy bude za byt platit. Musí to být celý měsíc a nelze řešit zpětně.
  • 4
    Předávací protokol
    Sepsaný s původním nájemcem, kde jste si odsouhlasili stavy energií (tepla, studené a teplé vody), pokud nejsou dálkově odečitatelné.

Ukázka předávacího protokolu

Ukázka odečtu měřidla

V současné době je u našich klientů na topných tělesech stále nepoužívanější model - viz. níže:    

  Jak proběhne změna nájemce bytu ?

V některých domech je nutné veškeré změny nájemníků oznamovat členům výboru. Ověřte si jak to funguje u vás, více k oznamovacím povinnostem vlastníka jednotky najdete v našem příspěvku.

Kdo může provést změnu nájemce bytu
Změnu musí vždy provádět vlastník bytu, nikoli nájemce. Pokud se vlastník bytu nemůže dostavit, může se nechat zastoupit na základě ověřené plné moci.
  • 1
    Připravte si co a jak si přejete změnit
    Standardně se řeší počet osob a zálohy na služby - teplo, ohřev vody TUV, studená voda, výtah, úklid,atd.
  • 2
    Oznamte nám zda si přejete rozdělit období.
    Budete tak mít přehled o tom, jakou spotřebu měl konkrétní nájemník. Ale pokud toto nevyžadujete, tak rozdělovat období nemusíte.
  • 3
    Kontaktujte nás
    Optimálně níže uvedeným formulářem, popř. zašlete email nebo se o úřední den zastavte osobně.
  • 4
    Vystavíme vám nový výpočtový list
    Najdete zde aktuální výši záloh a celkovou částku, včetně data od kdy je výpočtový list platný. 
  • 5
    Upravte si příkaz v bance
    Nezapomeňte, před datem platnosti nového výpočtového listu si upravit v bance trvalý příkaz.

Ukázka výpočtového listu 

Časté dotazy ohledně změny nájemce bytu

Je nutné se dostavit do BYTOSu osobně?

Není, pokud obdržíme elektronicky všechny výše uvedené dokumenty, dokončíme změnu nájemce kompletně elektronicky i mimo úřední den bez nutnosti osobní návštěvy

Za jak dlouho provedete změnu nájemce bytu?

Většinu změn obvykle zpracujeme do druhého dne. Při osobní návštěvě během úředních dní na počkání s ohledem na aktuální vytíženost jinými klienty.

Proč je vhodné nám nahlásit změnu nájemce?

Hlavním důvodem je možnost zpracovat vaše roční vyúčtování služeb dle období jak byly byty pronajaté, popř. změna záloh na služby.

Co znamená rozdělené období ?

Rozdělené období znamená, že za každé období budete mít samostatné vyúčtování služeb. Budete tak mít přehled o tom, jakou spotřebu měl konkrétní nájemník. Ale pokud toto nevyžadujete, tak rozdělovat období nemusíte.

Kdo může provést změnu nájemce bytu?

Změnu může provést pouze vlastník bytu, popř. nájemce na základě úředně potvrzené plné moci.

Je změna nájemce zpoplatněna?

Změna zpoplatněna není, ale v rámci ročního vyúčtováni služeb účtujeme poplatek pokud si přejete zpracovat více období.

Zašlete nám požadavek na změnu nájemce 

Jméno a příjmení*
Adresa domu *
Počet osob v bytě*
Které služby a jakou částku chcete změnit*
Od kdy mají změny platit*
Telefon*
E-mail*

Potřebujete něco upřesnit ?

Zavolejte
A domluvíme se co potřebujete

+ 420 415 653 341 

                    Po  08:00 - 16:00                                          Út  08:00 - 14:30                                          St   08:00 - 16:00                                          Čt   08:00 - 14:30                                           Pá  08:00 - 14:00

Napište
Co pro vás můžeme udělat

info@bytos.cz