ZMĚNA NÁJEMCE BYTU
rychle a pohodlně provedťe změnu nájemce bytu
S NÁMI VŠE ZVLÁDNETE Z POHODLÍ DOMOVA
Jste vlastník bytu a máte nového nájemce? Dle našeho návrhu proveďte jeho změnu.
Co od vás potřebujeme vědět?
- 1Počet osobPokud došlo ke změně, upřesněte nám jaký bude nový počet osob v bytě.
- 2Výše záloh na službyZvažte zda při této příležitosti neupravíte výši záloh tak, aby odpovídaly aktuální situaci.
- 3Od kdy má změna platitProjednejte s předchozím nájemcem do kdy bude za byt platit. Musí to být celý měsíc a nelze řešit zpětně.
- 4Předávací protokolSepsaný s původním nájemcem, kde jste si odsouhlasili stavy energií (tepla, studené a teplé vody), pokud nejsou dálkově odečitatelné.
Jak proběhne změna nájemce bytu ?
V některých domech je nutné veškeré změny nájemníků oznamovat členům výboru. Ověřte si jak to funguje u vás, více k oznamovacím povinnostem vlastníka jednotky najdete v našem příspěvku.
Kdo může provést změnu nájemce bytu
Změnu musí vždy provádět vlastník bytu, nikoli nájemce. Pokud se vlastník bytu nemůže dostavit, může se nechat zastoupit na základě ověřené plné moci.
- 1Připravte si co a jak si přejete změnitStandardně se řeší počet osob a zálohy na služby - teplo, ohřev vody TUV, studená voda, výtah, úklid,atd.
- 2Oznamte nám zda si přejete rozdělit období.Budete tak mít přehled o tom, jakou spotřebu měl konkrétní nájemník. Ale pokud toto nevyžadujete, tak rozdělovat období nemusíte.
- 3Kontaktujte násOptimálně níže uvedeným formulářem, popř. zašlete email nebo se o úřední den zastavte osobně.
- 4Vystavíme vám nový výpočtový listNajdete zde aktuální výši záloh a celkovou částku, včetně data od kdy je výpočtový list platný.
- 5Upravte si příkaz v banceNezapomeňte, před datem platnosti nového výpočtového listu si upravit v bance trvalý příkaz.
Časté dotazy ohledně změny nájemce bytu
Je nutné se dostavit do BYTOSu osobně?
Není, pokud obdržíme elektronicky všechny výše uvedené dokumenty, dokončíme změnu nájemce kompletně elektronicky i mimo úřední den bez nutnosti osobní návštěvy
Za jak dlouho provedete změnu nájemce bytu?
Většinu změn obvykle zpracujeme do druhého dne. Při osobní návštěvě během úředních dní na počkání s ohledem na aktuální vytíženost jinými klienty.
Proč je vhodné nám nahlásit změnu nájemce?
Hlavním důvodem je možnost zpracovat vaše roční vyúčtování služeb dle období jak byly byty pronajaté, popř. změna záloh na služby.
Co znamená rozdělené období ?
Rozdělené období znamená, že za každé období budete mít samostatné vyúčtování služeb. Budete tak mít přehled o tom, jakou spotřebu měl konkrétní nájemník. Ale pokud toto nevyžadujete, tak rozdělovat období nemusíte.
Kdo může provést změnu nájemce bytu?
Změnu může provést pouze vlastník bytu, popř. nájemce na základě úředně potvrzené plné moci.
Je změna nájemce zpoplatněna?
Změna zpoplatněna není, ale v rámci ročního vyúčtováni služeb účtujeme poplatek pokud si přejete zpracovat více období.